Share
De ce nu slăbești când te abții de la mâncare

De ce nu slăbești când te abții de la mâncare

Organismul nostru funcționează ”pe automat” și reacționează (se adaptează) permanent la stilul nostru de viață. Una din funcțiile organismului, asupra căreia nu avem nici un fel de control (deoarece face parte din mecanismul natural de supraviețuire) este aceea de a-și adapta ”arderile” și ”depozitele” la hrana pe care ”i-o oferim” zilnic.

De aceea, încă din momentul când planificăm o dietă restrictivă, creierul ”ancestral” sau cum i se mai zice azi ”creierul nostru de maimuță” reține doar faptul că urmează o perioadă de lipsă de hrană și începe să-și reducă ”arderile” și să stocheze grăsimi, pentru a asigura supraviețuirea corpului în viitor, în starea pe care tu o înțelegi ca fiind ”dietă”, dar el o percepe ca fiind ”foamete”.

”Strategiile de slăbire sunt adesea ineficiente deoarece corpul lucrează ca un termostat și reglează cantitatea de calorii pe care le ardem în funcție de cantitatea de calorii pe care o consumăm” scrie medicul Clémence Blouet de la Laboratoarele de cercetară metabolice ale Universității din Cambridge.

”Atunci când mâncăm mai puțin, corpul se adaptează și arde mai puține calorii, ceea ce face ca slăbirea să se producă mai greu sau deloc. Știm că reglajul acestui termostat se află în creier, dar felul în care creierul ajustează arderea caloriilor în funcție de consum, acesta este încă un mister pentru noi.”

Soluția: disciplinează-te și mănâncă regulat. Mănâncă pe săturate, dar fără a exagera, și mănâncă ce ai poftă. Ideea nocivă că ”trebuie să te abții”, grija mâncării și stress-ul care urmează deciziei de a ține dietă, toate acestea te împiedică să slăbești, și te împiedică chiar mai mult decât dacă mănânci pe săturate. Asigură-te însă că ”arzi” caloriile prin exerciții fizice (ideale sunt exerciții de maximă intensitate, de tip HIIT, dar să știi că și o plimbare în mers rapid face treaba) de minim 20 de minute pe zi.

Dar dacă vrei, în plus, să-ți modelezi corpul, să-ți îmbunătățești postura, să devii mai sănătos/sănătoasă, mai optimist/optimistă și să simți că ai multă energie personală, caută-mă pe mesageria Facebook, ca să stabilim ce exerciții sunt optime pentru obiectivele tale.

Nu uita: când te antrenezi singur este monoton și nu ai nici o garanție că exercițiile ”funcționează”. Dacă vrei să treci la următorul nivel, antrenează-te cu mine 🏆 Cu drag, Dana 😘😘😘