Share
Cum să-ți menții motivația de a merge la sală

Cum să-ți menții motivația de a merge la sală

Toată lumea știe, (și mai ales proprietarii de săli de sport și antrenorii) că cei mai mulți dintre cei care își iau abonament la sală nu trec cu ”entuziasmul” de prima lună. Ba chiar sunt cazuri când omul își plătește regulat un abonament complet și nu calcă pe la sală deloc, de parcă ar plăti ca să-și ușureze conștiința pentru lipsa sa de disciplină și motivație! Pentru aceștia, propun câteva idei simple care să susțină motivația pentru îmbunătățirea condiției fizice. Simple și… neobișnuite.

  1. Decide să nu-ți speli părul decât în zilele în care mergi la sală. Spală-ți părul numai când vii de la sală.
  2. Când nu ești la serviciu, stai îmbrăcată întotdeauna în echipamentul complet de mers la sală. Acest lucru te va ajuta să simplifici mental, toate procedurile și activitățile de pregătire pentru sală. Vei descoperi că tot ce ai de făcut este să ieși pe ușă.
  3. Notează-ți motivul pentru care te-ai apucat să mergi la sală și ține biletul la vedere.
  4. Fă tot ce poți ca să formezi un grup cât mai mare ca să mergeți împreună la sală. Astfel, va fi mereu cineva (sau mereu altcineva) din grup care va avea motivația de a merge la sală și de a-i trage după ea/el pe cei care s-au delăsat.
  5. Stabilește-ți ca scop să stai ”drogat cu endorfine”. Starea bună de după sală se datorează endorfinelor pe care corpul tău le eliberează în sânge. Se știe că endorfinele te pot scăpa de depresie și melancolie și îți pot da ”chef de viață”. Încearcă să reții felul în care te simți când ești sub efectul endorfinelor și stabilește că vrei să te simți mereu așa. Astfel atunci când te vei simți ”jos”, nu vei bea o cafea, ci vei merge la antrenament sau la o simplă alergare în parc.
  6. Dă-ți ”teme” mici. Dacă faci doar cinci genuflexiuni, dă-ți ca temă să faci șapte data viitoare. Dacă alergi 30 de minute pe bandă, dă-ți ca temă să alergi 35 data viitoare. Rezultatele te vor uimi și vei deveni dependent/ă de acest mic joc cu tine însuți, progresând aproape fără efort
  7. Mergi la sală cu oameni care te susțin și te încurajează, cu alte cuvinte, ia cu tine oameni volubili și comunicativi, care îți fac galerie. Efectele unor simple ”hai, hai, hai, că poți” sunt uimitoare și efectele se prelungesc inclusiv în viața de toate zilele.
  8. Înlocuiește muzica din căști cu cărți audio. Textul citit îți va capta atenția, deturnând-o de la exercițiul pe care îl faci și astfel vei descoperi că te antrenezi mai mult timp, fără să-ți dai seama și fără să obosești.
  9. Mergi la sală pur și simplu cu obiectivul să ajungi ”să dai bine” în poze. Da, este o motivație superficială, poate frivolă, dar să știi că funcționează.
  10. Fă exercițiile care îți plac. Cu toții avem tendința să facem mai mult din ceea ce ne place, și mai puțin din ceea ce nu ne place. De ce să nu folosești asta în favoarea ta? Reține: ”sala” este o plăcere sau nu este deloc.
  11. Antrenează-te ca să le faci în ciudă celor care pariază că nu o să reziști, că nu o să ai disciplină, șamd. Fă-o în ciuda lor și râde-le în nas.
  12. Aruncă-te în competiție cu necunoscuți/necunoscute de la sală. Cine face mai multe abdomene? Ridicări în brațe? Va deveni o plăcere să mergi la sală.
  13. Stabilește-ți că o parte din întâlnirile din oraș cu prietenii să le faci la sală. Este un loc la fel de bun ca oricare altul și tu vei avea numai de câștigat la fiecare întâlnire.
  14. Dacă îți vine să nu te duci la sală (”nu m-aș duce azi la sală”) este pentru că nu ai chef de efort. Se mai întâmplă. Când simți asta, spune-ți că te duci doar puțin, ca să îți faci încălzirea, apoi vii acasă. Te ajută să nu regreți și să nu te simți vinovat/ă că ai ”sărit o sală”.