Share

De ce se zice că este greu să faci ”pătrățele”

”Pătrățelele” sunt acum o adevărată legendă urbană și, în consecință, sălile sunt luate cu asalt de cei care vor să elimine ani de sedentarism și excese alimentare într-o lună de ”abdomene” pe băncuță. Îmi pare tare rău că trebuie să retez elanul acestor entuziaști, dar nu este așa de simplu. De fapt, adevăratul motiv pentru care, în ziua de azi se spune că este greu să faci ”pătrățele”, este acela că ”pătrățele” se construiesc mai întâi acasă, prin dietă, și abia apoi la sală. De aceea ”este greu”. Fiindcă ”pătrățelele” cer mai întâi disciplină alimentară și abia apoi, antrenament. Tocmai de aceea, atunci când câte un ”grăbit” mă întreabă ”ce exerciții îmi recomanzi, Dana, pentru abdomen?”, eu răspund invariabil: ”Dietă!”.

Și ca fiu și mai explicită: oricâte ”abdomene” vei face, fără o dietă adecvată nu vei obține ”pătrățele”. Sau, cu alte cuvinte, drumul spre ”pătrățele” impune, în primul rând, schimbarea obiceiurilor alimentare. E logic să fie așa, fiindcă ”burta” și ”colăceii” nu apar fiindcă nu faci antrenament, ci fiindcă mănânci în exces. Deci, când lifestyle-ul îți face ”burtă”, primul lucru este să schimbi ”lifestyle-ul”, nu să faci ”ridicări”. Nu lipsa ”ridicărilor” ți-a îngroșat zona abdominală, ci lipsa autocontrolului alimentar.

Din fercire, dieta pentru a reduce grăsimea abdominală, dieta care trebuie în mod obligatoriu să preceadă, sau să fie simultană cu exercițiile de la sală, această dietă este destul de simplă și îți cere, mai degrabă, disciplină, decât să te înfometezi.

Principiile sunt simplissime:
– elimină sau redu la maxim zaharoasele și făionasele de orice fel, elimină sosurile și mezelurile
– mănâncă mai puțin la fiecare masă, dar mai des
– fiecare masă să nu fie mai mare de cât încape pe o farfurioară normală de ceșecuță de cafea, sau ca volum, nu mai mare ca un măr obișnuit.
– ca idee generală, fiecare masă să fie formată dintr-o proteină plus o verzăciune (adică meniuri simple, gen 1+1)

De exemplu:
Când ți-e poftă de un șnițel, nu lua meniul de la restaurant, cu șnițel, cartofi prăjiți și pâine. Ia șnițelul doar cu o salată, sau o legumă, cum ar fi o roșie sau o salată de varză proaspătă.
Ți-e poftă de ”o ceafă”? Ia friptura sau grătarul de porc fără garnitură de cartofi, orez sau piureu, alege mai bine fasole verde sau salată de varză sau legume proaspete.
Vrei iaurt cu fructe? Nu lua ”iaurtul cu fructe” din comerț, care are zahăr și amidon, ci ia-ți un iaurt natural și un măr (sau orice fruct), pune-le în mixer și fă-ți două porții din iaurtul de fructe marca ta, mănânci acum și mai ai și pentru încă o gustare, mai târziu.

Iată, așadar, de ce se spune că este greu să faci ”pătrățele”. Nu fiindcă exercițiile pentru formarea abdomenului ar fi grele, ci fiindcă trebuie să renunți la obiceiurile și ”confortul” alimentar anterior și să ne schimbăm, cu adevărat, stilul de viață, adoptând un stil de viață sănătos.

Și asta, din păcate, este cea mai grea muncă din lume, fiindcă este numai munca noastră cu noi înșine.

Dar însă dacă simți că nu ai încă puterea morală și voința pentru a susține un program de dietă combinat cu exerciții, vino și antrenează-te cu mine în cadrul unui program complet de nutriție/exerciții. Îți promit că vei face ”pătrățele” aproape fără să-ți dai seama.

Dana Iancu